Followers

27 May 2009

SAMUDERA BUAT GURU

Salam....
da lma rasanya ana x update blog ni....
huhuhu...
bkan ape...x sempat la...lgpun skrg ni bizi ngn exam...
alhamdulillah...exam pn da abes...di kesempatan ni,(walaupn da agak lewat) ana ingin mengucapkan "SELAMAT HARI GURU" kpd semua guru2 ana samada guru tadika, skolah rendah, skolah menengah @ guru2 yang pernah mngajar ana...x lupa gak kpd kengkawan di IPGM Kampus Dato' Razali Ismail yg merupakn bkal2 guru suatu ari nnti...heehhehe....di sini ana bawakn 1 sajak kpd semua guru...


SAMUDERA BUAT GURU

Pantai hari ini nampak tenang Tiada gelora,
Tiada ombak yang garang,
Melihat laut yang jauh itu,
Umpama melihat ibu yang tersayang,
Pada pantai aku melepas rindu,
Pada pantai juga aku menangis,
Pada ombak ku kirimkan cinta,
Pada dunia lautan itu Guruku ,
Sayangnya aku pada kamu,
Umpama lautan yang luas itu,
Jasamu umpama samudera,
Memberi sebuah kisah cinta pada manusia
Guruku, Aku anak laut Laut dan pantai duniaku
Ia juga masa depanku,
Ia warna dalam hidupku,
Guruku, Kasihmu ku anggap ombak,
Ombak tenang di bibir pantai,
Jasamu juga ku anggap ombak,
Ombak yang garang dan banyak memukul pantai,
Guruku, Budimu ku anggap air di laut,
Tak pernah kering dan mati,
Walau kita nampak jauh,
Namun kita dekat pada hati,
Guruku, Jika dosa telah aku lakukan,
Restu dan maafmu aku dambakan,
Jika hatimu luka Selautan ampun ku pohonkan,
Hari ini dan esok… Aku akan terus melihat samudera luas ini..
Dan sampai bila-bila..
Samudera ini hadiahku buat guru-guru…

1 comment:

ini kisahku... said...

salam..
slmt hr guru..
alangkah mulia seorg guru..=)



tag